Pengasas Shaklee

Monday 30 March 2015

Kenapa air kencing berwarna kuning bila ambil b-complex | pengedar shaklee muar

Assalamualaikum w.b.t

Dalam B complex ada macam-macam jenis vitamin B. Kalau B Complex Shaklee, ada 8 jenis vitamin B dalam satu tablet tu. Salah satunya nama Riboflavin. Riboflavin ni lah yang buatkan urine (air kencing) kita jadi warna kuning.

Riboflavin larut air dan sangat mudah disingkirkan melalui urine. Badan kita yang bijak ni ambil riboflavin dalam B Complex tu setakat yang perlu je, yang selebihnya akan disingkir melalui urine. So kalau urine terlebih kuning, jangan panik. Itu menunjukkan badan kita sihat, dan sedang berfungsi dengan baik. Badan kita ambil riboflavin setakat yang mencukupi, buang yang selebihnya bagi  mengelakkan berlaku masalah riboflavin overdose dalam badan.

Urine kuning selepas ambil B Complex adalah normal, SEBALIKNYA kalau warna urine tidak berubah lepas ambil B Complex, itu boleh dijadikan penunjuk bahawa

1) Kita ada masalah kesihatan jadi badan kita mungkin tidak menyerap riboflavin dengan baik. Sila dapatkan pendapat pakar perubatan.

2) B Complex yang diambil TIDAK BERKUALITI dan mengandungi kurang riboflavin. SILA TUKAR JENAMA LAIN YE!!!!

Notakaki: B Complex Shaklee terbukti boleh sebabkan urine kuning, tidak diragui lagi kualitinya.Tukarlah jenama B Complex anda sekarang sebelum kesan sampingan lain terjadi!!!!

Misz 012-9734729
Sid 1106050
Supervisor April 2015

No comments:

Post a Comment